0

Motor.NL | Digital Content, LBE & Events

Het merk

Motor.NL logo

Via een dagelijks breed aanbod van online motorcontent en het aanbieden  van aanvullende diensten bieden we motorrijders informatie, inspiratie en advies.

Digitaal Platform

Motor.nl is dé motorwebsite van Nederland voor alle motorrijders, ongeacht welke motor je rijdt. Op de website bieden we dagelijks nieuwsberichten aan, naast een scala aan reportages, motortests, colums, routes, reizen en productnieuws. Zowel openbaar als voor onze premium-lezers. Allen met het doel de passie van de motorrijder aan te jagen.

Motor.NL digital platform
Bereik

Gemiddeld 185.000 – 325.000 gebruikers per maand
Gemiddeld 350.000 – 850.000 paginaweergaven per maand

Apparaatgebruik

Mobiel 79%
Desktop 15%
Tablet 6%

Nieuwsbrief & Social

Nieuwsbriefabonnees 40.000
Facebook volgers 54.000
Instagram volgers 2.400

LBE Specials

Op basis van thematiek zal Motor.NL Magazine tweemaal per jaar met een unieke special in de winkels verschijnen, waarbij een lange ligtijd gegarandeerd wordt. Extra dik, extra luxe en extra unieke content!

De Motor.NL Magazine Specials zijn relevant voor de periode van het motorseizoen en hebben een sterke bewaarfunctie. 100% van de oplage belandt bij de eindconsument via losse verkoop en alternatieve retailkanalen. Het heeft een sterke focus op de Nederlandse én Belgische motormarkt.

Motor.NL Magazine
Kerngegevens

Man / vrouw: 90% / 10%
Inkomen: Sociale klasse A, B1, B2
Frequentie: 2x per jaar
Printbereik: 55.000

Afzet

Nederland
België

Abonnementen | Losse verkoop

Alleen losse verkoop
Speciale Retailacties

Landelijke Televisie

Ieder voorjaar produceert de Motor.NL Media Company het landelijke televisieprogramma ‘Motor.NL TV’. Een actueel televisieprogramma op RTL7 over nieuwe motormodellen, accessoires en andere motor-gerelateerde onderwerpen. Dit televisieprogramma wordt in-house geproduceerd en gepresenteerd door Bart Verhoeven.

//mediacompany.motor.nl/wp-content/uploads/2024/12/RTL7-2025.png
Aantal kijkers per uitzending RTL7 2024

243.000 kijkers, aflevering 1
287.000 kijkers, aflevering 2
218.000 kijkers, aflevering 3
130.000 kijkers, aflevering 4
152.000 kijkers, aflevering 5
228.000 kijkers, aflevering 6

Digital Video

Digital Video is waar het allemaal begon bij de Motor.NL Media Company. Het produceren van digitale videocontent zit ons dus in het bloed. Van tests tot human-interest, alles is op ons YouTube kanaal te vinden.

//mediacompany.motor.nl/wp-content/uploads/2024/12/digitale-tv.png
YouTube views

Totaal aantal views: 15.650.000
Gemiddeld aantal kijkers per jaar: 1.355.000
Aantal abonnees: 35.600

Apparaatgebruik

Telefoon 46%
Desktop 26%
Tablet 10%
Smart TV 18%